torsdag 27 november 2008

Hur kan det vara så omoraliskt...

... att betala för något som är helt ok att få gratis? Kan någon snälla förklara det för mig!

Denna artikel gör mig så förbannad.


Speciellt detta

– Jag tycker det är ett väldigt bra förslag. Det är en förlängning av den lag vi har i Sverige idag och visar att det är fel att gå till prostituerade, säger Lars Jalmert, mansforskare på Stockholms universitet.

Underbart, bara för att denna Lars Jalmert tycker att det är fel så ska ingen få göra det! Det han tycker är rätt och fel borde helt uppenbart vara universella lagar, alla de som inte håller med måste naturligtvis vara vilsna moraliskt, kanske för att de inte spenderat nog mycket tid med "mansforskning".

Jag tycker själv det är fel att gå till McDonalds varje dag och äta skräpmat, dags att förbjuda det i sverige och även se till att svenskar inte åker utomlands för att smussla i sig hamburgare. Jag tycker rabarberpaj är fel för det smakar äckligt, bort med skiten! Ingen svensk med förnuft kan ändå vilja äta rabarberpaj för det jag tycker är fel måste vara fel för alla andra också, har de en annan åsikt så har de fel åsikt. Jag tycker feta personer i för tajta kläder är fel och en styggelse, hästsvans är en felaktig och gräslig frisyr, rosa brallor är inte ok, det är fel . Därför borde allt det vara olagligt, för jag tycker helt enkelt det är fel.

Men mest av allt tycker jag Lars Jalmert har fel, kanske vi helt enkelt borde göra hans åsikter olagliga? För det är tydligen all motivation man behöver nuförtiden för att lagstifta. Fel fel fel fel fel fel.

Eller så kan vi alla få tycka vadfan vi vill och göra vadfan vi vill så länge det inte påverkar någon annan! Men den tanken har nog aldrig slagit Lars Jalmert, Lena Olsson, Thomas Bodström, Beatrice Ask och resten av moraltalibanerna. 

Finns en miljard läsvärda bloggar om detta. haxLoke, Motpol, Oscar Swartz, projektpåriktigt

- Johan

Inga kommentarer: